האזינו • הגר"ע יוסף: "מי שעובד למען ש"ס כאילו למד ש"ס, לא לנכות משכר האברכים"

שלמה בן יוסף No Comments on האזינו • הגר"ע יוסף: "מי שעובד למען ש"ס כאילו למד ש"ס, לא לנכות משכר האברכים"
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

קטע נדיר שנחשף היום, חושף את פסקו ההלכתי של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל בדבר החובה על האברכים לסגור את הגמרא ולצאת ולפעול למען ש"ס. כמו כן, מובאת הוראה של מרן לראשי הכוללים שלא לנכות משכר האברכים הנרתמים לכך.

בדרשה שנשא מרן זצ"ל מלפני שנים בפני ראשי הכוללים אמר: "מי שיצביע למען תנועת ש"ס הרי הוא מבורך מפי עליון. ומי שמשפיע גם על אחרים להצביע ש"ס ה' יברך אותו ואת משפחתו בכל טוב".

בדבריו פנה מרן זיע"א בפסק הלכתי נחרץ בדבר משכורתם של האברכים: "רבותי. ראשי כוללים יש לכם אברכים מצוינים, אברכי חמד והם חיים על הפרוטות האלה שנותנים להם בכל חודש. בקושי זה מספיק להם ללחם צר ומים לחץ. בבקשה, הם ירצו ללכת לבא לעזרת ה' בגיבורים, ירצו לצאת ללכת להשפיע על אנשים כי השפעה ברוך ה' הדבר עצמו מעיד על עצמו.

על כן אני מבקש ממכם בבקשה לא לנכות להם שום דבר במשכורתם. לדעת שהם עושים שליחותו של הקב"ה. לכן אדרבה עת לעשות לה' הפרו תורתיך, שהאברכים ילכו ויחזקו את האנשים שילכו להצביע לתנועה הזאת ש"ס. ובעזרת ה' יחשב להם כאילו עוסקים בש"ס. ולכן אין לראשי הכולל לגרוע ממשכורתם אדרבה לחזק אותם ". אמר מרן הגר"ע.

בסיום בירך הגר"ע את ראשי הכוללים והפועלים למען התנועה "כל מי שיתרום את חלקו בדבר הזה שכרו כפול ומכופל בשמיים. ישתבח שמו הקב"ה לא מקפח שכר כל בריה ובשכר אלה שעושים מצווה ועושים את זה לשם שמיים שכרם הרבה מאד. ה' יתברך יאיר את ימיכם בטוב ושנותיכם בנעימים ותשכילו ותצליחו".



0 תגובות